dilluns, 9 d’agost del 2010

Gestió informàtica de les emergències

El departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació ha adjudicat a l'empresa Indra, per un import de 8.740.340,48 euros, una nova plataforma informàtica de gestió de les emergències que integra, automatitza i augmenta les possibilitats funcionals i tècniques del sistema que disposa actualment el Cos de Bombers de la Generalitat.

La nova eina informàtica integrarà tota la informació d'una emergència, permetrà automatitzar processos que ara es fan de forma manual, fer informes detallats sobre les actuacions efectuades, calcular els seus costos o fer simulacions en 3D d'incendis o inundacions.

A més, tota aquesta informació estarà disponible a temps real per als 167 parcs de bombers, vehicles d'emergències, les sales centrals de les regions d'emergències, en els Centres de Comandament de Bombers (CCB) i els Punts de Trànsit (PT) que s'instal·len als llocs d'una emergència.

De fet, aquesta implantació tecnològica, que es va començar a projectar al febrer de l'any passat, permetrà que la informació que entri a través d'una trucada al telèfon d'emergències 112 es rebi simultàniament en el parc de bombers que hagi d'actuar, al temps que situarà en un mapa digital el lloc exacte de l'emergència.

Aquesta plataforma informàtica s'integrarà en la Plataforma Integrada de Seguretat i Emergències (PISE).